Desprès de haver practicat a classe amb la pissarra digital, la mestra ens va demanar que penséssim una activitat per a nens d’Infantil, la qual es pogués dur a terme amb la pissarra digital.
La meva intenció era dur a terme una activitat que fos significativa pels infants i tingués una continuïtat. Així que pensant, pensant i cercant per internet, se hem va venir al cap la idea de fer una activitat amb un moment quotidià a l’aula per als infants; i se’m va ocórrer utilitzar la pissarra per al moment del BON DIA!!!
L’activitat que proposo es basa en crear el disseny de l’aplicació per passar llista. Aquest disseny consisteix en crear una icona amb els infants per identificar l’aplicació que servirà per passar llista tots els matins.
Dins aquesta aplicació trobarem, petits icones individuals que contindran el nom de l’infant, un dibuix seu i una fotografia del mateix nen per a que sigui més fàcil per ells identificar-se entre tots els noms de la classe. També hi hauria un dibuix gran d’una escola i un altre d’una casa. Tot escrit amb lletres per a que els nens es vagin familiaritzant amb l’escriptura.
D’aquesta manera, l’activitat consistiria en què, cada matí l’infant protagonista surti a la pissarra digital a posar les targetes dins l’escola o dintre de la casa, segons si han vingut o no. Seria una forma divertida de passar llista cada dia.
Aquesta activitat es pot plantejar de dues maneres:
1. Una seria que l’aplicació per dur a terme aquesta activitat, consistís en arrossegar la targeta de l’infant cap al dibuix pertinent, la casseta o l’escola.

2. I l’altra podria consistir, enlloc d’arrossegar la targeta, en que cada targeta tingués dos botons, un de la casseta i una altre de l’escola i per tant, l’activitat consistiria en que els infants, depenent si estan o no a classe, premessin al botó corresponent. D’aquesta manera, la targeta de l’infant, s’aniria automàticament al dibuix de la casseta o de l’escola.

Per altra banda, per continuar amb l’assemblea del dia i, com es fa en quasi totes les aules d’Infantil, passaríem a veure quin temps fa. L’activitat consistiria que els infants mirant per la finestra o anant al pati per veure quin dia fa, diguessin si plou, si fa núvols o si fa sol. Una vegada feta aquesta conversa amb els infants, l’encarregat del dia aniria a la pissarra digital per marcar el requadre que tindríem destinat per posar el dibuix corresponent amb el temps que fa.
La meva intenció era dur a terme una activitat que fos significativa pels infants i tingués una continuïtat. Així que pensant, pensant i cercant per internet, se hem va venir al cap la idea de fer una activitat amb un moment quotidià a l’aula per als infants; i se’m va ocórrer utilitzar la pissarra per al moment del BON DIA!!!
L’activitat que proposo es basa en crear el disseny de l’aplicació per passar llista. Aquest disseny consisteix en crear una icona amb els infants per identificar l’aplicació que servirà per passar llista tots els matins.
Dins aquesta aplicació trobarem, petits icones individuals que contindran el nom de l’infant, un dibuix seu i una fotografia del mateix nen per a que sigui més fàcil per ells identificar-se entre tots els noms de la classe. També hi hauria un dibuix gran d’una escola i un altre d’una casa. Tot escrit amb lletres per a que els nens es vagin familiaritzant amb l’escriptura.
D’aquesta manera, l’activitat consistiria en què, cada matí l’infant protagonista surti a la pissarra digital a posar les targetes dins l’escola o dintre de la casa, segons si han vingut o no. Seria una forma divertida de passar llista cada dia.
Aquesta activitat es pot plantejar de dues maneres:
1. Una seria que l’aplicació per dur a terme aquesta activitat, consistís en arrossegar la targeta de l’infant cap al dibuix pertinent, la casseta o l’escola.


2. I l’altra podria consistir, enlloc d’arrossegar la targeta, en que cada targeta tingués dos botons, un de la casseta i una altre de l’escola i per tant, l’activitat consistiria en que els infants, depenent si estan o no a classe, premessin al botó corresponent. D’aquesta manera, la targeta de l’infant, s’aniria automàticament al dibuix de la casseta o de l’escola.

Per altra banda, per continuar amb l’assemblea del dia i, com es fa en quasi totes les aules d’Infantil, passaríem a veure quin temps fa. L’activitat consistiria que els infants mirant per la finestra o anant al pati per veure quin dia fa, diguessin si plou, si fa núvols o si fa sol. Una vegada feta aquesta conversa amb els infants, l’encarregat del dia aniria a la pissarra digital per marcar el requadre que tindríem destinat per posar el dibuix corresponent amb el temps que fa.

Per continuar amb la descripció del dia, en la nostra pissarra digital, hauria una altra icona per designar el dia en el qual ens trobem, el mes i l’any. Com la resta d’activitats que hem plantejat envers a l’assemblea del matí, aquesta activitat consistiria en clicar el botó del dia en el qual ens trobem. Si l’infant no encertés el dia en que ens trobem, aquest software, consideraria l’errada com a font d’aprenentatge i amb un àudio de torna a intentar-ho donaria suport a l’infant per a que ho tornés a intentar.

Introduint aquestes activitats en pissarra digital, considero que els infants des de petits van familiaritzant-se amb les noves tecnologies i, d’aquesta manera integrar-les en el dia a dia dels nens, ja que crec que en l’actualitat són molt importants pel bon desenvolupament de tota persona. Així mateix, penso que no hi ha que aïllar als nens, sinó que hem de donar-los oportunitats, per tal d’afavorir l’adquisició de nous coneixements i conceptes envers les noves tecnologies, sempre interaccionant amb el medi, ja que és la gran font d’aprenentatge en les edats més primerenques.
Fins aquí la meva aportació. Bones Vacances de Nadal a tothom i bona entrada d’any!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada